Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/fzf/public_html/423.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Wskazania i przeciwwskazania do uprawiania jogi \

Kto może ćwiczyć, kto nie powinien

Często słyszy się, że uprawianie jogi przynosi wiele korzyści zarówno jeśli chodzi o kondycję, jak i samopoczucie, bo nie są to po prostu ćwiczenia gimnastyczne, ale praktyka polegająca na uzyskaniu harmonii ciało-umysł-duch. Czy w związku z tym każdy może ją ćwiczyć?

Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych to uprawianie jogi jest zawsze dobrym pomysłem. W przypadku dzieci i osób starszych ćwiczenia powinny być dobrane odpowiednio do ich możliwości. Natomiast z rozmaitymi ograniczeniami ruchowi można też radzić sobie używając odpowiednich akcesoriów do jogi. Warto pamiętać o tym, że aby osiągnąć odpowiednie efekty najlepiej jest ćwiczyć codziennie, a przynajmniej 2 razy w tygodniu po 60-90 minut. Niektórzy praktykują to zupełnie z własnej woli, ale zdarza się też tak, że rozpoczęcie uprawiania jogi wiąże się z poradą lekarską. Jakie są wskazania do regularnych ćwiczeń? Na pewno stres, depresja, bezsenność i zbyt szybkie tempo życia. Poza tym wszelkie dolegliwości mięśni i kręgosłupa, które wynikają głównie z siedzącego trybu życia. Joga wpływa też pozytywnie na układ krwionośny i oddechowy. Dzięki niej można schudnąć. Tworzy się także zestawy ćwiczeń z jogi dla kobiet w ciąży.

Czy istnieją w takim razie jakieś przeciwwskazania do uprawiania jogi? Uważa się raczej, że w niektórych przypadkach powinno to pozostawać pod większą kontrolą, ale nie koniecznie trzeba od razu wykluczać możliwość ćwiczenia. Z pewnością należy zachować dużą ostrożność w przypadku zaburzeń równowagi, chorób kręgosłupa, osteoporozy, schorzeń stawów, skoków ciśnienia, dużej nadwagi, jaskry. Oczywiście wiele zależy od tego jak bardzo nasilone są dane dolegliwości i ich objawy. W niektórych przypadkach uprawianie jogi rzeczywiście może wiązać się z pewnym ryzykiem zwiększenia problemów zdrowotnych. Jak natomiast wygląda sytuacja w przypadku, gdy kobieta ma okres? Jeżeli jej samopoczucie jest raczej dobre, to może ćwiczyć, ale unikając pozycji oraz ćwiczeń oddechowych, podczas których odczuwa dyskomfort lub osłabienie.