Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/fzf/public_html/423.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Joga dla kobiet w ciąży \

Zestawy ćwiczeń dla ciężarnych

Uprawianie jogi może być pomocne w przypadku bóli kręgosłupa, stresu, a nawet przeziębienia. Można je zalecić właściwie każdemu, nawet kobietom w ciąży. Jeśli tylko nie ma żadnych przeciwwskazań ze strony ginekologa, to warto ćwiczyć i to nawet codziennie.

Niewiele pań ma co prawda czas, żeby przychodzić każdego dnia na zajęcia z jogi. W związku z tym powinny go znaleźć przynajmniej dwa razy w tygodniu. Jest też inne rozwiązanie – można ćwiczyć samodzielnie w domu. W ten sposób będzie można wykorzystać najlepszą porę na uprawianie jogi, czyli poranek. Wiadomo już, że w przypadku niezagrożonej ciąży można ćwiczyć, ale dlaczego właściwie joga jest tak dobra dla kobiet spodziewających się dziecka? Z pewnością wzmacnia i uelastycznia mięśnie. Dzięki temu panie są silniejsze w ciąży i lepiej ją znoszą, są bardziej odporne na infekcje, nie mają mocnych boli kręgosłupa, a także zazwyczaj lepiej znoszą sam poród. Oczywiście bardzo ważne jest również to, że joga pomaga się zrelaksować, wyciszyć, poczuć harmonię ciało-umysł-duch. Warto stosować zarówno odpowiednie zestawy pozycji dla ciężarnych, jak i ćwiczenia oddechowe oraz techniki relaksacyjne.

Każda kobieta spodziewająca się dziecka powinna zapytać lekarza ginekologa czy ewentualnie widzi jakieś przeciwwskazania do uprawiania jogi przez nią. Jeśli nie to najlepiej zacząć ćwiczyć, po zakończeniu I trymestru i można to kontynuować właściwie do końca ciąży. Oczywiście co jakiś czas warto upewniać się czy jest to w pełni bezpieczne. Jeśli jednak nie ma żadnych powikłań, to joga jest dla ciężarnych nawet wskazana. Jednak pod warunkiem, że stosują odpowiednie zestawy ćwiczeń. Pośród często stosowanych pozycji można wymienić: pozycję krawca, pozycję drzewa, koci grzbiet, rozluźnianie miednicy, krąg po kręgu, przysiad. Do tego dochodzą techniki oddechowe i relaksacyjne. Natomiast konkretne zestawy ćwiczeń powinny być dostosowane nie tylko do ogólnych potrzeb kobiet w ciąży, ale do poszczególnych jej okresów. Czas poświęcony na jogę powinien być dla przyszłej mamy ważnym momentem każdego dnia, podczas którego nie tylko pracuje nad kondycją swojego ciała, ale także osiąga przyjemny spokój.